Op toer met hippie

18 december 2013 - Bargara, Australië

Beste lezers,
Daar zitten we dan; lekker op de camping vlakbij Bundaberg! Dit is een plaatsje ongeveer 300 km ten noorden van Brisbane. Inmiddels hebben we in ee korte tijd mooie natuur gezien en leuke activiteiten gedaan. Na de outback zijn we van Alice Springs naar Cairns gevlogen. Van de droge hitte naar het vochtige tropische klimaat in het noorden van Australië. Dit is weer even een omslag maar zeker de moeite waard! Cairns is een leuke en levendige stad om in het noorden te starten. De stad heeft een gezellige boulevard langs de oceaan met vele leuke terasjes en restaurantjes. Vanuit Cairns hebben we een dagtrip gedaan met een oude trein richting Kuranda. De Kuranda Scenic Railway is 34 km lang met 15 tunnels en 40 bruggen door de bergen en regenwoud. We hebben genoten van mooie vergezichten en prachtige watervallen die we onderweg passeerden. In het plaatsje Kuranda hebben we een wandeltocht gedaan door het regenwoud. Vervolgens gingen we met de gondel over de boomtoppen van het regenwoud weer richting het dal. De volgende dag de camper ophalen, deze prachtige beschilderde bus wordt ons huis voor de komende 4 weken. Als een slak die zijn huis altijd bij zich draagt! Echter het slakkentempo kunnen we wel vergeten want de komende 4 weken moet dit busje ons 4000 km verderop brengen, eindbestemming Sydney! Onze eerst volgende bestemming was Cape Tribulation in het Daintree National Park. Even op de camping de camper installeren, d.w.z. het zithoekje inklappen met een vreselijk onhandig kliksysteem overigens, om vervolgens het bed te installeren. De positie van het meubilair wordt de komende 4 weken niet gewijzigd om het kliksysteem te laten wat het is. De volgende dag hebben we Mount Sorrow beklommen. Eigenlijk was het meer een heuvel van 650 m hoog maar door de stijlheid was het toch een aardige klim van totaal 5 uur. The Great Barrier Reef is een van de hoogtepunten aan de oostkust van Australië. Het bestaat uit meerdere koraaleilandjes verspreid langs de gehele kust. Om dit koraal en de vissen te kunnen bewonderen hadden we een snorkeltrip geboekt. 'S Ochtends vroeg werden we opgehaald en gingen we met een speedboot richting het Great Barrier Reef. Na 25 minuten op volle snelheid over de woeste golven kwamen we in een rustig vaarwater terecht met een klein zand eilandje. Tijdens het snorkellen hebben we nog schildpadden zien zwemmen, een prachtig gezicht. Verder kleurrijke vissen en koraal. De reis ging verder via Lake Tinaroo richting Etty Bay onderweg hebben we diverse watervallen bezocht die het gebied rijk is. Vanuit Mission Beach zijn we naar de Tully river gegaan. Vanuit hier hebben we geraft gedurende 5 uur in de kolkende rivier. Een leuke excursie! De volgende ochtend vroeg opgestaan om naar Arly Beach te rijden het uitgangspunt voor de WhitSunday Islands. Onderweg hebben we een Mangrove wandeling gemaakt in het Girromay National Park. Een bijzonder gebied waar ook de Cassowarry vogels leven. Tevens komen in het mangrove gebied zoutwaterkrokodillen voor, wederom binnen de wandelpaden blijven dus. Ook hebben we een stop gemaakt bij de Jourama Falls. Een mooie wandelroute leidde ons naar een uitzichtpunt waar we een goed uitzicht hadden op de waterval van ongeveer 300 meter hoog. In Arly beach hebben we 2 dagtochten geboekt. Alle 3 daagse zeiltochten waren de komende dagen volgeboekt. De volgende dag zijn we met de Derwent Hunter, een klassiek zeilschip, de oceaan opgegaan. Het schip was groot genoeg voor de andere 38 passagiers. Onderweg mocht er geholpen worden om de zeilen te hijssen. Na een paar uur gezeild te hebben werden we met kleine bootjes naar 2 verschillende snorkelplekken gebracht. Dit keer hadden we een rifhaai een pijlstaartrog en een schildpad gezien. We hadden echt geluk met snorkellen! De 2e dagtrip was met iets meer actie; oceanrafting werd het genoemd. Met een speedboot op de oceaan in de golven. De snorkelplek met deze trip was echter iets minder, troebel water en weinig koraal. Echter hadden we op een van de eilanden van Whitsunday een bushwalk met een prachtig uitzicht over het hele gebied. Een heel mooi gebied om geweest te zijn! We hebben nog een paar kilometer te gaan dus gaan dus snel weer verder! Tot de volgende update!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Klaas B:
    18 december 2013
    Klinkt weer goed! Jullie hadden echt mazzel met snorkelen zeg! Marije en ik kregen een beetje het idee dat er geen enkel dier in het great barrier rif te vinden was.

Veel plezier!
  2. G&J:
    18 december 2013
    We hebben weer genoten van jullie verhaal en de mooie foto's
    Elke dag een eenpans gerecht? Stef nog steeds last van hoogtevrees??

Groetjes pa & ma
  3. Kirstin:
    19 december 2013
    Leuk! Wat een herkenning.
    Gaan jullie nog naar Lady Elliot? Mooie vliegtochtje vanaf Bundaberg of Brisbane.
  4. Marije:
    20 december 2013
    Wauw, wauw, wauw, prachtige foto´s en mooie verhalen. Heel erg gaaf om zo steeds weer van jullie te horen en toch weer mee te kunnen genieten.

En wat een vrijheid geeft die camper dan hè. De wereld ligt aan jullie voeten. Geniet er flink van, wij genieten hier volop met jullie mee. Fijne feestdagen ook alvast, kerstdagen 2013 zoals feestdagen nog nooit zijn geweest.

Groetjes!!
  5. Gerrie:
    23 december 2013
    Hey Hen & Stef,

Wat een zonnig en enthousiast reisverhaal!
    En wat super om te lezen dat jullie zoveel snorkelpret hebben!
    Stef ook al gedoken? Hier regent en waait het fijn ;)
    En het is bijna kerst....
    Waar zijn jullie ondertussen met 'hippie' beland?
    Fijne kerst!

Groetjes
  6. Johan B:
    23 december 2013
    Heee Stef en zusje,zo te lezen en zien vermaken jullie je wel goed!Leuk dat jullie die mooi gekleurde vissen hebben zien zwemmen! (die van mij hebben maar 1 kleur en drijven op minder dan 1 m2 in de vetpan van de visboer! goudbruin!.Maar leuk dat jullie zoveel ondernemen!.Veel plezier nog,en zal nog wel weer een kijkje nemen voordat jullie terug zijn!goede feestdagen en alvast een goed nieuwjaar! Groetjes,
  7. Gerrie:
    4 januari 2014
    Een fantastisch 2014 toegewenst! Met veel mooie reiservaringen en geluk!
    Veel plezier in New Zealand!

En ben heeeeeel benieuwd naar jullie volgende reisverhaal!!!!
  8. Karin:
    7 januari 2014
    ja ik ook! Heel benieuwd...
    ik zeg: TIJD VOOR EEN NIEUWE UPDATE! Wij willen ook mee genieten van alle mooie dingen die jullie mee maken!